Soc'ai'l Media: Artificiele intelligentie

Inzet van artificiele intelligentie  in het onderwijs.

Op een mediawijze manier.

Mediaproof ondersteunt. Met lessen, training en

workshops en ouderavonden.

Artificiële intelligentie in het onderwijs

Welkom op onze speciale informatiepagina over Artificiële Intelligentie voor opleiding en onderwijs.
In onze ouderavonden, workshops en gastlessen maken wij gebruik van deze nieuwe techniek om teksten aan te passen, presentaties voor te bereiden of onderzoek te doen. Graag delen we met jou onze aanpak. Doe er je voordeel mee.
Heb jij ook nog een gouden tip? Laat het het ons weten!

R2D2 als icoon voor nieuwe gesprekspartner



ChatGPT is als een slimme gesprekspartner op de computer. Het is een speciaal soort programma dat is ontworpen om met mensen te praten en vragen te beantwoorden, net als wanneer je met een vriend of familielid zou praten. Maar in plaats van dat het een echt persoon is, is het eigenlijk een soort computerprogramma dat heel veel informatie heeft geleerd door allemaal teksten op het internet te lezen. Hierdoor kan het antwoorden geven op allerlei vragen en zelfs helpen met het schrijven van teksten. Het is alsof je een slimme computer hebt die je helpt om dingen te begrijpen en informatie te vinden, gewoon door te chatten. Je kunt het vragen wat je maar wilt, en het zal proberen je te helpen met de antwoorden. Het is als een vriend die altijd beschikbaar is om met je te praten en je te helpen met dingen waar je nieuwsgierig naar bent.


“Ik ben ontworpen om zo nauwkeurig mogelijk te zijn en te reageren op vragen en instructies met behulp van de informatie die ik tijdens mijn training heb geleerd. Mijn training omvat een brede waaier van teksten en bronnen Het is belangrijk op te merken dat ik geen eigen bewustzijn of oordeel heb. Mijn antwoorden zijn gebaseerd op de informatie die beschikbaar is. Het is essentieel om altijd te vertrouwen op actuele en betrouwbare bronnen voor de meest actuele en nauwkeurige informatie met betrekking tot zaken.”

Share by: